top of page

Didactisch EPD geïntroduceerd bij Windesheim Almere: Verpleegkunde en Logopedie opleidingen aan boord

In een stap naar innovatie heeft Windesheim Almere de docenten van zowel de Verpleegkunde als de Logopedie opleidingen een docententraining laten volgen in het gebruik van Didactisch EPD. Deze training markeert het begin van de implementatie van het Didactisch EPD bij de Windesheim Almere, met het doel het onderwijscurriculum te verrijken en studenten voor te bereiden op de realiteit van moderne gezondheidszorgsystemen. Windesheim Almere volgt hiermee Windesheim Zwolle dat het Didactisch EPD al langer inzet als leermiddel dat studenten een realistische en praktijkgerichte ervaring biedt in het werken met elektronische patiëntendossiers. Door de simulatie van echte zorgscenario's kunnen studenten vaardigheden ontwikkelen in het documenteren, analyseren en coördineren van zorg, wat van waarde is voor hun toekomstige carrière in de gezondheidszorg.


"We zijn blij om het Didactisch EPD te introduceren in ons onderwijsaanbod", zegt een docent van Windesheim Almere. "Dit initiatief stelt onze studenten in staat om te oefenen in een veilige en gecontroleerde omgeving, waardoor ze beter voorbereid zijn op de uitdagingen van de hedendaagse gezondheidszorg."


Opvallend is dat naast de Verpleegkunde opleiding ook de Logopedie opleiding bij Windesheim Almere de invoering van het Didactisch EPD omarmt. Logopedisten in opleiding zullen profiteren van deze innovatieve leermethode, die hun begrip van patiëntendossiers zal verdiepen en hun professionele vaardigheden zal aanscherpen.

Het stelt onze studenten in staat om te leren in een omgeving die nauw aansluit bij de realiteit van hun toekomstige werkplekken, en we zijn ervan overtuigd dat dit hun professionele ontwikkeling zal stimuleren."


Met de implementatie van het Didactisch EPD zet Windesheim Almere een mooie stap in het versterken van het onderwijs en het voorbereiden van studenten op een succesvolle carrière in de gezondheidszorg.



bottom of page